No worries, it's Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van joostvanvugt - WaarBenJij.nu No worries, it's Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van joostvanvugt - WaarBenJij.nu

No worries, it's Thailand

Door: Joost van Vugt

24 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Beste potentiele volgers,

Welkom op mijn waarbenjij.nu site.
In deze vakantie gaan Niels, Leon en ik 14 dagen backpacken door het veelzijdige Thailand.
Het begon allemaal zaterdag 21 januari. Mijn broer bracht ons met de auto naar het vliegveld in Brussel (Ruben, Bedankt!). Van daaruit vlogen we met de Indische vliegtuigmaatschappij Jet Airways via Mumbai naar Bangkok. Vlak voor de landing stelden we aan 1 van de indische stewards een vraag over het invullen van de Thaise immigratie-card die we zojuist hadden ontvangen. Zijn antwood was: "No worries, it's Thailand, only friendly people' Dus dat is nu ons motto deze vakantie. Nadat we fluitend door de douane liepen boekten we een hotel dat moest voldoen aan 2 voorwaaren: centrum + zwembad!!
Een taxi bracht ons over een goede snelweg naar het centrum van Bangkok.

Wist je datje?:
- Bangkok op 2 manieren in het Guiness book of records staat.
1) De stad met de gemiddeld warmste temperatuur (dag en nacht).
2) De stad met de langste fille ooit. Iemand heeft ooit 16 uur in de fille gestaan om van het centrum naar de rand van de stad te rijden.
Gelukkig is het nu relatief rustig op de weg, omdat zondag is. Ook is het nu het koudste seizoen van het jaar. (slecht 35 graden overdag/ 25 's nachts).

Na een plons in het zwembad en een middagdutje van 6 uur zijn we naar het bruisende Khao San Road gegaan waar veel backpackers komen. Zoals alle taxichauffeurs vroeg ook deze aan ons of we interesse hadden in 'ping-pong', terwijl hij een plaatje met tientallen thaise dames liet zien. Even voor de duidelijkheid. Dit heeft niets met tafeltennis te maken ;)
We hebben ons toch gewoon aan ons plan gehouden: wat eten, een pilsje , een cocktailtje en de eerste dag zit er al weer op.

volgende ochtend met de taxi naar Ayuttaya dat een grote geschiedenis kent waar nog verschillende bezienswaardigheden (vooral tempels)aan herinneren. Het wordt het Venetie van Thailand genoemd omdat het op een eiland in de rivier is gebouwd. Deze rivier is enkele maanden geleden drastisch uit zijn oevers getreden met een grote ramp tot gevolg. Overal op de huizen, telefooncellen en bomen, zie je een duidelijk streep van hoe hoog het water heeft gestaan. Veel huizen staan op palen, maar die zijn nog 1,5 meter te kort gebleken. Het gebied is nu nog maar een maand geleden schoongemaakt en bereikbaar. Met zijn drien hebben we een bootje gehuurd, waarmee we ons rond het eiland lieten varen en stopten we bij enkele bezienswaardigheden. Nog niet alles was volledig te bezichtigen. De boottocht zelf was al geweldig, omdat je vanuit het water een prachtig beeld krijgt van het leven van mensen langs de rivier. We zagen er niet alleen mensen zwemmen, maar ook een varaan!

's Avonds in een barretje liet een Thai nog een kaart-truukje zien. Toen we zeiden dat we uit het zuiden van Nederland kwamen, zei hij meteen 'houwdoe'.

Morgen vervolgen we onze reis per trein verder landinwaarts naar Kao Yai national park, waar o.a. olifanten en tijgers zitten. Maar daarover later meer....

• 23 Januari 2012 - 17:05

Joost Raaff:

Hoe smaakt het eten daar? Volgens deskundigen is het wel lekker maar vaak geen buikje vol. Van uit een regenachtig Neerpelt wens ik jullie nog een voortreffelijke reis. *****Joost*****

• 23 Januari 2012 - 17:45

Frans:

Nu weinig tijd, maar wil je in ieder geval toch snel een hele goede reis wensen en gezoind weerom. Ik zal jullie volgen.

• 23 Januari 2012 - 18:13

Emiel:

Hoi Joost, Leon en Niels

Fijn te lezen dat jullie heel in Thailand zijn aangekomen en het goed naar jullie zin hebben daar!
    Veel plezier de komende week en ik blijf jullie volgen zolang Joost hier z'n blog blijft bijhouden, dus Joost; ga zo door!

Groeten, Emiel

• 23 Januari 2012 - 20:23

Mari:

Bofkont,wij worden jaloers op jullie.
    Geniet van de vrijheid en het prachtige land..
    Fijn dat we je mogen volgen.
    Op tijd een lekker pilsje en dat inwendig alles in normale banen blijft functioneren.Zoniet ,dan sterkte.
    Groetjes
    Marian-Piet

• 24 Januari 2012 - 12:28

Anja Schellekens:

Na een intensief trainingsprogramma om cameraman te worden....fijn je verdiende vakantie.
    We zijn twee jaar geleden in Thailand geweest...
    River Kwai moet je met een zwemvest in laten meevaren...is een must!
    Doe ze allemaal de groetjes van ons op Kho San Road!
    De witte tempel nabij Chiang Rai..heel sereen na al die kleurrijke tempels..en laat je goed informeren want de bergvolkeren hebben allemaal mobiel en is vaak te toeristisch...
    Groetjes aan Niels en Leon...

• 24 Januari 2012 - 15:27

Brigitte:

No worries geniet ze daar samen. Leuk om je weer te volgen. Lees meteen door want ik zag alweer een nieuwe mail staan.Liefs Brigitte

• 24 Januari 2012 - 18:32

Katinka:

Hej Joost,
    Ik vind het een prachtig motto, en een goed motto is het halve werk toch?

Ik ga je zeker volgen!
    Mooie treinreis gewenst!

Veel liefs!

• 25 Januari 2012 - 11:52

Anouk:

Dat was weer een topverslag! (zijn we ook niet anders dan van jou gewend hè ;-))
    Heeft Bangkok eigenlijk ook records op zijn naam staan op het gebied van pingpongen?
    Enjoy the people overthere, only the friendly of course! ;-)

• 26 Januari 2012 - 14:45

Bernadette En Jan:

Op de foto lijken jullie wel broers!
    Mooi te lezen dat het je goed gaat. We kijken uit naar het volgende bericht en genieten op deze manier mee van jullie reis!
    Vanavond gaan we naar De Punder: Zittingsavond met als thema 'Skon Skip'.
    HOUDOE!