Tyfoon - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van joostvanvugt - WaarBenJij.nu Tyfoon - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van joostvanvugt - WaarBenJij.nu

Tyfoon

Door: Joost van Vugt

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2012 | Thailand, Ko Pha Ngan

De volgende dag is mijn rug enorm verbrand. Waarschijnlijk doordat die bij het snorkelen nog net boven water uitkwam en ik precies daar niet bij kon met insmeren.Leon en Niels hebben veel minder last. Zij hebben, zonder dat ik het wist, elkaar ingesmeerd.

het weer is omgeslagen. De komende 24 uur komt er namelijk een Tyfoon over Thailand. Dat betekend heel veel wind en regen. Dat is ook te merken op de boot die ons naar het volgende eiland Pha Ngan brengt. Direct worden er plastic zakjes uitgedeeld. Terwijl ik me al wat zeeziek begin te voelen vraagt Leon 'chippie?'. Zij hadden nergens last van, maar ik moest uiteindelijk helaas, net als velen andere passagiers, gebruik maken van het plastic zakje. Gelukkig na een uur is er land in zicht. In de stromende regen worden we naar de kustplaats Haad Rin dat onder jongeren met name bekend staat om de Full Moon party. Dit is een bijna maandelijks evenement waar 10.000 jongeren de hele nacht feestend en drinkend doorhalen. Helaas is dat nu niet, maar er is wel op 31 januari een Half-moon party in het regenwoud.

Na een maaltijd 'noodles without spice' is mijn maag weer bijgekomen en gaan we op pad naar de plaatselijk Arena om enkele Thai-box wedstrijden te bekijken. De laatste wedstrijd tussen de Griek Tito en een ervaren Thai had de topper moeten worden. Die Griek is niet bepaald afgetraind, heeft weinig tot geen techniek en lijkt zo van straat geplukt te zijn. Er wordt veel gevallen, maar dat is omdat de ring zo glad is als een ijsbaan door een lek in het dak.
Door de regen is er op het strand vanavond geen feest. Dan maar vroeg naar bed en onze energie en geld sparen voor de half-moon party van morgen.

p.s. bij de vorige 3 reisverslagen hebben we nog extra foto's bijgeplaatst.

  • 31 Januari 2012 - 09:02

    Joost Raaff:

    Hartstikke leuke vakantie; ziek op de boot, een rug als een rood gespoten dek van een vliegtuigmoederschip en een griek en een tai die elkaar op een vriendelijke manier in elkaar rammen. Ik wens jullie nog een voortreffelijke voortzetting van de vakantie.

  • 31 Januari 2012 - 10:53

    OFrans:

    Het is wel afzien zo'n vakantie: zeeziek, tyfoons, heel veel zon (gelet je rug), klappen krigen (gelukkig door een ander opgevangen :-)) ) en wat je nog meer kan overkomen.
    Geniet er toch maar van en kom gezond weerom.

  • 31 Januari 2012 - 17:35

    Gerard Hessels:

    Geweldig, wat een belevenis. Ik hoop dat je niet wegwaait de komende uren. Geniet er in ieder geval van. Tot ziens en we lezen wel hoe het verder is gegaan.

  • 31 Januari 2012 - 18:00

    Anouk:

    @Joost: heb je nou helemaal niets geleerd na Italië en Sri-Lanka (waar je binnen de kortste keren met een rood verbrande neus voor pipo liep) dat je je dient te BESCHERMEN TEGEN de zon? ;-) Nu veroordeeld tot slapen op je buik?
    @Leon&Niels: daar ik niet mee kon naar Thailand om constant met een fles zonnebrand achter Joost aan te sjokken, acht ik jullie als medeplichtig in deze verhitte zaak! ;-)
    Ondanks jullie vaak erbarmelijke omstandigheden ben ik nog steeds jaloers, mooie plaatjes hoor!
    Dus geniet er maar dubbel van!!

  • 31 Januari 2012 - 19:23

    Emiel:

    Heren!
    Beetje heel erg jaloers word ik wel na dit tot nu toe leuke en actuele reisverslag met bijhorende foto´s.
    Ik zie veel gelijkenissen met Sri Lanka, maar kan me ook heel goed voorstellen dat er wanneer je er bent, er toch veel verschillen zijn.
    Genieten jullie er nog maar goed van nu, voor je het weet sta je weer in een héél koud Nederland!
    Groeten, Emiel

  • 05 Februari 2012 - 08:46

    Leon:

    pfff wat is het hier heet..... :-)

    Joost als jij eens ff de goede computer pakt om foto's up te loaden!!!

    groeten Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels, ik en Leon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 84894

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 06 Februari 2012

Vakantie Thailand

14 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Sri Lanka

10 Juni 2010 - 06 Juli 2010

fietstocht naar Rome

12 Februari 2006 - 25 Juni 2006

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: