We gaan vertrekken - Reisverslag uit Liempde, Nederland van joostvanvugt - WaarBenJij.nu We gaan vertrekken - Reisverslag uit Liempde, Nederland van joostvanvugt - WaarBenJij.nu

We gaan vertrekken

Door: Joost van Vugt

09 Juni 2010 | Nederland, Liempde

Het is zover: we gaan vertrekken.

Ik ga samen met mijn vader naar Rome fietsen. We verwachten dat het een fietstocht is van ongeveer 2000km. Dit is de eerste keer dat we samen zo'n lange fietstocht gaan maken. We zijn wel vorig jaar in 2 dagen naar Groningen gefietst waar een vriend van ons pap woont.

Waarom Rome?
Het was oktober 2009 en we hadden het volgende gesprek:
Ik: "Zullen we volgend jaar(2010) weer naar Groningen fietsen?"
Papa: "Wat? naar Rome? Dat vind ik leuk".
Ik: "Nee, naar Groningen".
Papa: "maar we kunnen toch ook naar Rome fietsen".

En zo is het idee ontstaan. Hoe lang we erover gaan doen weten we niet.
We bekijken per dag hoever we komen en zoeken dan ter plekke een slaapplek in een hotel.

We gaan morgen vertrekken richting het zonnige zuiden. We weten nog niet wat morgen de eindbestemming zal worden. Dat is afhankelijk van het weer. Als er veel buien verwacht worden gaan we naar Neerpelt (belgië ). Als het redelijk weer is gaan we naar Maastricht.

Elke avond zal ik bekijken of er in het hotel of ergens anders een computer is, zodat ik onze belevenissen en mooiste foto's weer op deze site kan zetten.
Je kunt je aanmelden voor deze site. Dan ontvang je een mailtje, wanneer ik er weer een nieuw verhaal heb op gezet.

Groeten,
Joost en Jan

• 09 Juni 2010 - 11:01

Joost & Agnès:

We wensen jullie veel succes met deze tocht

• 09 Juni 2010 - 11:09

Anouk:

He pap en broer,

Stoer hoor!
    Ja pap: geen woorden maar daden nu!
    Veel succes en tot ergens in Italie!

Liefs,
    Anouk

• 09 Juni 2010 - 12:09

Pim:

Hey Joost,
    Wat gaaf man!! Wens jou en je vader veel plezier en succes en ik verwacht natuurlijk wel een mooie foto bij een of ander voetbal stadion met Ghanees shirt aan ;-)
    En hoe ga jij als voetbal liefhebber het WK volgen eigenlijk?
    Groetjes Pim

• 09 Juni 2010 - 14:45

(O) Frans:

Hoi Joost en Jan,

Vanuit een zonnig en warm Californie wens ik jullie heel veel succes met jullie tocht. Met een beetje geluk moet het mogelijk zijn om in de buurt van Rome uit te komen; tjd om deze mooie stad (of de andere steden die je passeren) met al zijn mooie dingen zullen dan echter niet overhebben.
    Uiteraard roept dit bij mij fijne herinneringen op naar de tocht naar Santiago de Compostella, die wij deels samen hebben kunnen maken.
    Toi Toi

• 09 Juni 2010 - 22:33

John,Rian,Jarno,Inge:

Hoi Jan en Joost,

heel veel succes met de tocht, we zullen jullie in de gaten houden, maar fietsen zullen jullie toch echt zelf moeten doen.

• 11 Juni 2010 - 14:23

Jos En Rini:

Hoi Jan en Joost

Het weer zal hopelijk goed zijn hier waait het
    nog wat,heel veel succes
    en met de verjaardag van
    Albert zal er heus wel over jullie gesproken worden.Groetjes Jos en Rini

• 11 Juni 2010 - 15:00

Jac/Audrey/Stef/Ivo:

Beste Jan en Joost, wat een avontuur gaan jullie tegemoet ! Jullie eigen versie van de Giro. We wensen jullie veel fietsplezier en sterkte met de hoogteverschillen. Groeten uit Veldhoven

• 11 Juni 2010 - 17:53

Anja:

Super veel succes!

• 11 Juni 2010 - 22:11

Jan En Joost:

Heel veel succes!Hopelijk hebben jullie mooi fiest weer. Wij gaan jullie volgen.Groetjes Wim en Francien.

• 12 Juni 2010 - 09:36

Wilma Petersen:

Hoi Joost en Jan...
    Ik ben net op je site aangekomen ,Joost ,wat gaaf die verslagen over je reis naar Ghana!! Ga snel verder lezen.
    Ik zal regelmatig hier komen kijken hoe je trip naar Rome verloopt. Veel succes en fietsplezier. Groet Wilma

• 12 Juni 2010 - 10:57

Hille:

Heel gaaf. Ben heel benieuwd naar je verslagen en zal je volgen.

succes

• 13 Juni 2010 - 08:32

Monique:

Wat grappig dat het idee om naar Rome te fietsen zo is ontstaan, dat wist ik niet! Als je tijd hebt om daar eens rond te kijken moet je zeker een bezoek brengen aan het Palatijn (je kunt een combikaart kopen voor het Palatijn, Forum Romanum en het Collosseum, die laatste twee zijn beide ook zeker de moeite waard!)
    Een echte aanrader voor een mooi stukje natuur midden in de stad (waar je ook prachtig kunt fietsen) is Villa Borghese, waar je o.a. wilde parkieten kunt zien.
    Ik wens jullie een goede reis, veel plezier en mooi fietsweer. Geniet ervan en tot op de kampdag! Dan hoor ik graag hoe deze fietsvakantie is geweest. Ik ga jullie zeker volgen (de reisverslagen dan he!)

Groetjes, Monique

• 13 Juni 2010 - 19:36

Jan Onland:

Ha Joost en Jan,

Gaat helemaal goedkomen! Verstand op nul en gassen maar. Niet te veel naar het landschap kijken, de focus moet gehouden worden op het fietsen :-).

Gr. Jan

• 13 Juni 2010 - 20:18

Monique Broeren:

Hoi Jan en Joost

Wat ondernemen jullie samen een geweldige reis.
    Knap hoor om helemaal naar Rome te fietsen.

Ben benieuwd naar jullie eerste fietservaringen

• 13 Juni 2010 - 21:22

Grad En Jeanne :

Hallo Jan en Joost,
    Rome nog niet in zicht?
    We hopen dat alles goed verloopt. Geniet ervan en zorg goed voor jullie zelf. Hopelijk hebben jullie goed fietsweer.
    Goede reis!!!
    Grad en Jeanne

• 01 Juli 2010 - 20:40

Wim En Francien:

Jan en Joost
    Jullie hebben het geweldig gedaan.Proficiat!
    Joost dubbel gefeliciteerd.
    Nu maar genieten van jullie vacantie.