De regen houdt ons tegen - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van joostvanvugt - WaarBenJij.nu De regen houdt ons tegen - Reisverslag uit Bad Ragaz, Zwitserland van joostvanvugt - WaarBenJij.nu

De regen houdt ons tegen

Door: Joost van Vugt

21 Juni 2010 | Zwitserland, Bad Ragaz

Dag 10: 19 juni Widnau - Bad Ragaz 56 km.

Na een droge nacht begon het om 6.00 weer te regenen. Daarom rustig aangedaan en uitgebreid ontbeten. `smiddags in het winkelcentrum; ik een bratwurst en ons pap een schnitzel met frietjes. Snel terug naar het hotel, zodat we deze keer het Nederlands elftal wel hebben zien voetballen.
Het leek om 16.00 droog te zijn, dus snel inpakken en wegwezen. Na 3 km. begon het hard te regenen en moesten we met tegenzin gaan schuilen. Na een half uur onder een boerenschuur staan weer verder door de zachte regen. Bij de grens met Oostenrijk werd het gelukkig echt droog. door de vele bewolking zijn de mooie bergtoppen niet te zien. In het mini-landje Liechtenstein zijn we langs het nationale voetbalstadion gekomen en hebben we het prinselijk kasteel op de berg zien staan. Op voorhand waren we van plan om hier ee hotel te gaan zoeken. Omdat het weer nog steeds goed was weer verderop de grens met Zwitserland overgestoken en toch nog 56 km. afgelegd tot Bad Ragaz.
Bij aankomst begon het diret weer te regenen en hebben we snel een hotel gezocht.
We hebben nu exact 1000 kilometer afgelegd!

Dag 11: 20 juni Bad Ragaz - Bad Ragaz 0 km.

`s morgens regent het alweer! Wat nu? Tijdens het ontbijt aan de hoteleigenaar de `Wetterprognose` gevraagd. Die was voor vandaag en morgen zeer slecht.
In het dal 12 graden en veel regen. Boven de 1500 meter hoogte valt er sneeuw. De 0-gradengrens ligt op 1800 meter. Wij moeten over 2115 meter om in Italie te komen. We kunnen wel de trein pakken, maar dat willen we niet. We hebben besloten om nog 1 nachtje in bad Ragaz te blijven, morgen naar de voet van de berg te fietsen en dinsdag erover. Want op die dag wordt droog en warmer weer voorspeld.
Bad Ragaz blijkt een lux ski- en kuuroord te zijn. Het kuurbad is een ideale plek om deze vaderdag door te komen. Dus, handdoek en zwembroek in de tas en erop af. We genieten in het kuurbad van de massagestralen op de nek, rug en voetzolen. In het bubbelbad werden we aangesproken door een gezellige Zwitser, die vertelde dat zijn moeder met haar meisjesnaam v.d. Loo heet en uit Best komt.
In het ware buitenbad hadden we geen last van de regen, omdat we in het lekkere warme water lagen. `s avonds nog gegeten in het hotel en voetbal gekeken op de kamer.
Dus zo vermaken we ons prima.

• 21 Juni 2010 - 10:26

Joost & Agnès:

Een dagje later door de regen
    Voor Rome vast een zegen
    Aankomst in een schone stad
    Met Paus en pilsje lekker op je gat
    De tocht is echter minder fijn
    Maar regen is vloeibaar zonneschijn.

• 21 Juni 2010 - 17:45

Anouk:

Hou vol, in Rome wacht jullie een temperatuur van meer dan 31 graden.. en dat blijft de komende 14 dagen zo!

• 21 Juni 2010 - 20:36

Joke Brewel:

Hoi Jan& Joost,wat zijn jullie goed bezig,en Jan Petje af voor jou dat doen er vele niet na.(ik ook niet)Hopelijk dat het weer beter wordt als het maar droog blijft.Heel veel succes en veel plezier,we horen de verhalen later wel.Ton en Joke Brewel

• 21 Juni 2010 - 21:47

Frans:

Houdt goede moed! Wat ik in Spanje gedurende een lange met sneeuw, regen hagel, kou en dergelike klim dacht zal ook voor jullie uikomen:
    Hinter die Bergen scheint immer die Sonnne!!!

Succes verder ook van Miek

• 22 Juni 2010 - 17:35

Wim En Francien:

Hoi Joost en Jan
    Leuk dat jullie nog aan mijn verjaardag gedacht hebben. Het was een gezellige dag.Wij volgen nog steeds jullie verslag. Leuk om jullie op deze manier te volgen. Wij hopen dat jullie nu beter weer krijgen. Groetjes Wim en Francien

• 22 Juni 2010 - 18:04

Harrie Annie Jos:

Hallo Jan en Joost
    We volgen jullie steeds via het verslag.Veel moed en kracht is wel nodig zo te zien.Wij vinden het heel interesant hoe jullie reis verloopt.Onze buurvrouw kijkt gezellig mee.Veel succes en hou vol !!!

• 22 Juni 2010 - 19:58

Marion Coolen:

Hoi samen, veel kracht en doorzettingsvermogen toegewenst. Jullie hebben de eerste 10 dagen al goed het schema aangehouden, dus die regen moest gewoon komen om te kunnen genieten in het kuuroord. Veel succes, ook van Frans, Robert en Sophie.

• 22 Juni 2010 - 20:14

Carolien:

Ha joost en papa....wat een geweldig reisverslag...en wat een pak regen hebben jullie al gehad...!! Hoorde van wilma wat jullie aan het doen waren en je meteen opgezocht...en gevonden..!! Wat een trip he...net als jose jaspers naar spanje fietsen..alleen...dat verzin je ook niet!!
    Maar het gaat jullie goed af....nog geen lichamelijke klachten..?? Hoop dat dat zo blijft....kan niet anders he...met dat afgetrainde lijf van jou joost!!
    Heb bewondering voor juliie dat dan weer wel...nog heel veel succes en goede reis en ik volg jullie....Joost jammer dat je je oude vriendin vergeten was te bellen...maar het is je vergeven...zet hem op!!!
    Groetjes carolien...xxx

• 23 Juni 2010 - 15:15

Rini, Jos En Eduard:

Hallo Jan en Joost
    Gisteren nog gehoord via
    telefoon,fijn dat jullie nu goed weer hebben.Alles ziet er bij
    jullie thuisfront goed uit.Alles groeit als kool.Wij hebben een heel mooi bruidloftfeest mee
    gemaakt,iedereen was in de stemming,Jeroen had met de band meegezongen
    en zelfs solo, en gitaar gespeeld.Nu zijn zij voor 18 dagen naar Potugal met het vliegtuig.Laat de zon jullie huid niet verbranden.Bij vorst geen dorst bij zon drink je een ton bij wijze van spreken.Het ga jullie goed.

• 24 Juni 2010 - 07:50

Toonsanders:

als ik het reisverslag lees gaat het uitstekend n mooie en interesante onderingverder goeie reis en behou dentuiskomst