Steun mijn school! - Reisverslag uit Akroso, Ghana van joostvanvugt - WaarBenJij.nu Steun mijn school! - Reisverslag uit Akroso, Ghana van joostvanvugt - WaarBenJij.nu

Steun mijn school!

Door: Joost van Vugt

Blijf op de hoogte en volg

11 Mei 2006 | Ghana, Akroso

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het is echt leuk om zoveel leuke reacties te lezen.

Steun mijn school!:
Op mijn school zijn er veel kinderen die voor bepaalde vakken geen schriften hebben, omdat hun ouders die niet kunnen betalen. Als ze een opdrachtje krijgen die ze in het schrift moeten maken, dan kunnen hun zij niet meedoen en leren ze op dat moment ook niets. Ik wil jullie financiele steun vragen om deze kinderen te helpen. Ik ben langs alle klassen van mijn school gegaan om te vragen hoeveel schriften ze tekort komen.

Schriften:
Er zijn 322 kinderen op mijn school en in totaal komen ze 240 normale schriften, 15 blokjesschriften en 9 tekenschriften tekort. Dus ongeveer 330 schriften in totaal. 1 schrift kost hier ongeveer 14 eurocent.

pennen: Geen 1 kind op mijn school heeft een pen. De leraren van de bovenbouw (klas 4 t/m 6) gaven aan dat het fijn zou zijn als alle kinderen een pen zouden hebben om mee te schrijven. 50 pennen kosten hier ongeveer 5 euro!

Potloden: De leraren en leraressen van de onderbouw (klas 1 t/m 3) gaven aan dat ik hun klassen echt zou helpen als ik voor elk kind een potlood met gum op de achterkant zou regelen. De kinderen hebben wel een potlood, maar die zijn van hele slechte kwaliteit. Als je ze slijpt breken ze af. 1 potlood incl. gum kost slechts 3 eurocent!!!
Dus met een donatie van enkele euro's kun je al heel veel kinderen aan een potlood helpen.

Extra schriften:
Als het me lukt om voldoende geld in te zamelen voor de school dan gaat de hoofdmeester een drukker vragen om de 330 schriften te laten drukken. Er komt dan de naam van de school op te staan en in kleine letters zetten ze erbij: 'donated by: Joost van vugt a.k.a Yaw bokoo and friends'. We zouden alle kinderen van mijn school erg blij maken als we ze allemaal 1 exemplaar met de naam van de school erop zouden kunnen geven. Want nu hebben ze hele oude algemene schriften. (vele met prinses Diana erop). Met deze extra schriften kunnen we de school ook echt helpen, want veel kinderen hebben hun schriften al bijna volgeschreven en ze kunnen de nieuwe schriften gewoon meenemen naar de volgende klas na de zomervakantie.

Hoe kun je helpen:
Je kunt je donatie doneren op mijn rekeningnummer. Met een klein bedrag kunnen we ook al heel veel doen. Doe dat a.u.b binnen 2 weken. Over 2 ga ik met de hoofdmeester naar de drukker om de schriften te laten drukken en dan kun we als we voldoende geld hebben ook nog potloden en pennen kopen. Ik heb nog genoeg Cedi's (Ghanese munteenheid) over om alles hier te betalen.
doneer je gift naar:
rekeningnummer 128726288
t.n.v. Joost van Vugt
Rabobank Boxtel-Liempde
O.v.v. Schoolspullen Ghana

Ik besef dat je je gift in vertrouwen aan mij doneert. Ik zal daarom precies laten weten hoeveel er in totaal gestort is en wat ik ermee gedaan heb. Ik kan alles via internetbankieren volgen.

Dus: Echt letterlijk alle beetjes helpen.
Alvast bedankt!

Kort:
Deze keer even niets over mijn belevenissen. Al heb ik wel veel te vertellen, maar dat komt de volgende keer. Ik vond de inzamelingsactie even belangrijker. Ik heb nu namelijk niet veel tijd want ik moet nu nog snel terug naar mijn dorp om te gaan trainen met mijn schoolteam. We hebben morgen een revanchewedstrijd tegen de school waar Arjan lesgeeft.
Dit weekend zal ik proberen om op internet te gaan om over mijn belevenissen van afgelopen week te schrijven.

Groetjes
Joost van vugt allias Yaw Bokoo

p.s. Marjan en Maarten, gefeliciteerd met jullie dochter Evi. Op welke dag is ze geboren? Dan zal ik laten weten wat hoe zou heten als ze in Ghana was geboren.

  • 11 Mei 2006 - 20:41

    Anouk:

    Ik ga je steunen!
    Hoeveel zijn eigenlijk de totale kosten om de school echt te kunnen helpen, heb je daar een berekening voor gemaakt op basis van wat er nodig is?
    Ben benieuwd naar je belevenissen maar dat lezen we wel weer.
    Ga je staks ook even een mail sturen.
    Liefs van je zus.

  • 11 Mei 2006 - 20:46

    Anja:

    Natuurlijk doneren wij met ons gezin. Deze gift komt rechtstreeks waar het wezen moet, zonder overige onkosten voor organisaties. Dus iedereen die dit leest: DONEREN!!!!

  • 11 Mei 2006 - 20:49

    Anouk:

    Ik ga je steunen!
    Hoeveel zijn eigenlijk de totale kosten om de school echt te kunnen helpen, heb je daar een berekening voor gemaakt op basis van wat er nodig is?
    Ben benieuwd naar je belevenissen maar dat lezen we wel weer.
    Ga je staks ook even een mail sturen.
    Liefs van je zus.

  • 11 Mei 2006 - 20:51

    Anja:

    snelle rekensom:
    330 schriften = 46.20
    322 pennen = 35.00
    322 potloden = 9.66
    totaal 90.86
    Dat moet toch lukken!!!
    Joost veel succes en maak ze maar eens heel erg blij daar!

  • 11 Mei 2006 - 21:47

    Oom Eduard:

    Hoi Joost.
    De eerste klap is een daalder waard.
    We hebben echter geen daalders meer,dus wat anders bedacht.
    Anja Heeft het zware en vermoeiende rekenwerk gelukkig voor ons reeds tot een goed(?) einde gebracht.
    Het probleem lost zich dus al snel op.Echter,er is nog geen rekening gehouden met schriften die over twee weken vol zijn.Dus we zullen toch iets aan de afronding moeten doen.
    Ik zie maar EEN oplossing en zal 100,00 Euro overmaken.
    Ga dus maar vast naar de drukker om de eerste order te plaatsen.
    Veel sterkte.
    Ook veel plezier met je Ouders die al snel komen.
    P.S.:Oma heeft ook al een bijdrage aan je moeder mee gegeven.
    Nogmaals,geniet van alle mooie momenten en vergeet de vervelende.
    Dat maakt het leven wel zo aangenaam.
    Het beste.
    Oom Eduard.

  • 11 Mei 2006 - 22:10

    Brigitte:

    Toch heerlijk hoeveel je kan doen met zo weinig, in onze begrippen dan.
    Fijn dat we nu een nummer hebben waarmee we je project kunnen steunen.
    Doet Arjan zijn school ook mee ?
    Naast de noodzakelijke schoolspullen kan je ook denken aan sport en muziekmaterialen, mocht dat mogelijk en nuttig zijn. Worden de schooluniformen ook soms vanuit school gefinancieerd ?
    Ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Trouwens je Taizeduifie komt als het goed is met je ouders mee , kan je die toch nog daar dragen zoals je wens was. Geniet ze en groetjes aan de Boko's

  • 12 Mei 2006 - 15:24

    Tante Marij En Ome Gerard.:

    Joost, als juf en meester zijnde zien wij het belang van schriften e.d. ook in. Daarom van ons beiden ook een gift. Hoe dik zijn de schriften daar en moeten ze daar extra klein schrijven om lang met het schrift te kunnen doen? Leuke reacties zijn er al binnen! We zijn benieuwd wat het totaalbedrag wordt en wat je er allemaal mee kunt gaan doen. Succes met de organisatie ervan.

  • 13 Mei 2006 - 14:18

    Frans En Miek Uit LoZ:

    Lang verwacht en eindelijk gekomen: het rekeningnummer om een donatie op over te maken. Het komt er asap op.
    Verder blijven we genieten van je verhalen.

  • 15 Mei 2006 - 09:43

    Annemarie Van Leen:

    lieve joost,natuurlijk zal ik iets doneren!!!!zoals je zegt elk beetje helpt mee. En.... de reis naar Lourdes was weer geweldig.Dag Joost het ga je goed met alle plannen.Liefs Annemarie

  • 15 Mei 2006 - 19:56

    Frans Uit LoZ:

    Joost, Ik heb mijn contacten aangeboord en de toezegging gekregen dat ik ca 1000 (vul)potloden met gummetje krijg. Deze geef ik met je moeder en vader mee als ze over ruim 2 weken komen.
    Succes verder.

  • 15 Mei 2006 - 20:01

    Frans Uit LoZ:

    aanvulling:
    De organisatie waarvan ik de potloden heb gekregen vraagt je om enkele foto's te maken van je kinderen waarbij ze uiteraard met de potloden te zien zijn.
    Met het nieuwe fototoestel moet dat wel lukken.

  • 18 Mei 2006 - 13:37

    Frank Van Roermund O.praem.:

    Hoi Joost!
    Het wordt tijd dat ik ook 'ns iets van me laat horen... Sorry, maar ik maak nu een goed begin!

    Ik zal proberen jouw weblog bij te houden: 't is een hele ervaring merk ik wel. En je doet er heel goed werk mee; fantastisch!

    Tot binnenkort, dan meer van mijn kant.

    Hartelijke groet,
    Frank

  • 19 Mei 2006 - 16:32

    Joosje:

    Joost!!! Ik wil terug!! Na een heele lange reis zijn we eindelijk thuis! Ik wil je nog heel veel plezier toewensen en ook voor als je ouders er zijn! Vond het supergezellig! Laat je niet gekmaken wat door de dingen die een beetje jammer zijn! Maar dat gaat zeker goed komen den ik zo!! xx

  • 19 Mei 2006 - 17:07

    Irma:

    Ha, die Joost,
    Schriften en pennen kunnen en mogen niet ontbreken! Ook van ons een kleine bijdrage! Hey, veel succes en plezier met "je kinderen"!
    groetjes, Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Akroso

Vrijwilligerswerk Ghana

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2006

Gewoon weer in Liempde

24 Juni 2006

Goodbye Ghana!

22 Juni 2006

Reizen door Ghana

14 Juni 2006

Eerbetoon op school

08 Juni 2006

Een tijd om nooit te vergeten

Niels, ik en Leon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 84915

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 06 Februari 2012

Vakantie Thailand

14 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Sri Lanka

10 Juni 2010 - 06 Juli 2010

fietstocht naar Rome

12 Februari 2006 - 25 Juni 2006

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: